Umowa na wykonanie parkingu Parkuj i Jedź PKP Kobyłka podpisana

  • 17 czerwca 2019

Dzisiaj (17 czerwca 2019 r.) Burmistrz Miasta Kobyłka Edyta Zbieć podpisała umowę na budowę parkingu Parkuj i Jedź PKP Kobyłka. Inwestycja będzie gotowa na koniec czerwca 2020 roku.

Parking jest jednym z projektów realizowanych w mieście w ramach Funduszy Europejskich, tzw. Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych, które mają odpowiadać w sposób kompleksowy na potrzeby i problemy miast. Budowę w Kobyłce będzie realizowało Warszawskie Przedsiębiorstwo Mostowe MOSTY spółka z ograniczoną odpowiedzialnością BUDOWNICTWO spółka komandytowa. Do 27 grudnia wykonawca będzie zobowiązany do wykonania dokumentacji projektowej i uzyskania pozwolenia na budowę, a później rozpoczną się roboty budowlane.

W planach, jak informowaliśmy już wcześniej, jest 256 miejsc postojowych (w tym 11 dla osób niepełnosprawnych) i 96 stojaków dla rowerów z zadaszeniem, monitoringiem, toaletą (zapewniającą dostęp dla osób niepełnosprawnych, z umywalką i modułem automatycznego samooczyszczania, wandaloodporną), chodnikami, przejściami dla pieszych i zagospodarowaniem terenu zielenią (trawa i niska roślinność). Całość zostanie oświetlona w technologii LED. Przewidywany jest również punkt ładowania samochodów lub rowerów elektrycznych i biletomat.

Parking będzie składał się z trzech odcinków:

- Część A: przy ul. Warszawskiej (zachodnia strona ul. Ręczajskiej - obejmuje fragment pasa drogowego ul. Warszawskiej po północnej stronie jezdni oraz teren kolejowy między pasem drogowym ul. Warszawskiej do rowu odwadniającego linii kolejowej),

- Część B: przy ul. Granicznej (obejmuje fragment pasa drogowego ul. Granicznej na odcinku od al. Jana Pawła II do ul. Jana Długosza, po południowej stronie jezdni oraz teren kolejowy między pasem drogowym ul. Granicznej do istniejących ekranów akustycznych),

- Część C: przy ul. Warszawskiej/Leśnej (wschodnia strona ul. Ręczajskiej - obejmuje fragment pasa drogowego ul. Warszawskiej po północnej stronie jezdni oraz teren kolejowy między pasem drogowym ul. Warszawskiej do rowu odwadniającego linii kolejowej).