Miejsce załatwienia sprawy:
Urząd Miasta Kobyłka
Wydział Oświaty
ul. Wołomińska 1
I piętro, pok. 11
tel.: (22) 760 70 41-43
Wymagane dokumenty i informacje:
Wniosek o udzielenie zezwolenia na założenie szkoły lub placówki publicznej zawiera:
- w przypadku założyciela będącego osobą prawną - nazwę założyciela, adres jego siedziby oraz wskazanie organu uprawnionego do prowadzenia w imieniu założyciela spraw szkoły lub placówki publicznej;
- w przypadku założyciela będącego osobą fizyczną - imię i nazwisko założyciela, numer ewidencyjny PESEL, adres miejsca zamieszkania oraz adres do korespondencji;
- określenie typu szkoły lub rodzaju placówki publicznej, daty rozpoczęcia jej działalności, przewidywanej liczby uczniów (słuchaczy) oraz:
- wskazanie, czy szkoła jest przeznaczona dla dzieci i młodzieży czy dla dorosłych,
- w przypadku szkoły podstawowej - wskazanie, czy w szkole będą zorganizowane oddziały przedszkolne oraz czy szkoła będzie posiadać podporządkowane jej organizacyjnie szkoły filialne,
- w przypadku szkoły podstawowej, o której mowa w 95 ust. 2, 3 i 6 ustawy Prawo oświatowe - wskazanie klas, które ma obejmować struktura organizacyjna tej szkoły,
4. wskazanie adresu siedziby szkoły lub placówki publicznej oraz informację
o jej warunkach lokalowych oraz wyposażeniu w pomoce dydaktyczne i
sprzęt niezbędny do realizacji zadań statutowych;
5. dane, o których mowa w art. 88 ust. 5 ustawy Prawo oświatowe.
Wzory wniosków lub formularzy:
- Wniosek o udzielenie zezwolenia na założenie szkoły (Wniosek),
- Wykaz nauczycieli przewidzianych do zatrudnienia w szkole/przedszkolu, zawierające imiona i nazwiska nauczycieli oraz informację o ich kwalifikacjach (Formularz Nr 1);
- Zobowiązanie do zapewnienia warunków działania szkoły/przedszkola, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków nauki, wychowania i opieki, oraz zobowiązanie do przestrzegania przepisów dotyczących szkół/przedszkola (Formularz Nr 2);
- Formularz danych do krajowego rejestru urzędowego podmiotów gospodarki narodowej (Formularz Nr 3).
Opłaty:
brak
Sprawę załatwia i udziela wyjaśnień:
Marta Ołdak – Podinspektor
- tel. (22) 760 70 41
- e-mail: marta.oldak@kobylka.pl
Osoba odpowiedzialna za załatwienie sprawy:
Kierownik Wydziału Oświaty
Tryb odwoławczy:
Od decyzji przysługuje odwołanie do Mazowieckiego Kuratora Oświaty w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji, za pośrednictwem Burmistrza Miasta Kobyłka.
Podstawa prawna:
- ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe
- rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych zasad i warunków udzielania i cofania zezwolenia na założenie przez osobę prawną lub osobę fizyczną szkoły lub placówki publicznej.