Wydawanie zezwoleń na lokalizację zjazdów z drogi gminnej
Podstawa prawna:
1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U z 2020 r. poz. 256 t.j.)
2. Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. Ustawa o drogach publicznych (Dz. U z 2018 r. poz. 2068 z późn. zm.)
Miejsce załatwienia sprawy:
Wydział Infrastruktury
ul. Wołomińska 3
pokój nr 4 (I piętro)
tel.: (22) 760 70 27
Wymagane dokumenty:
Wniosek o wydanie zezwolenia na lokalizację zjazdu.
Załączniki:
- szczegółowy plan sytuacyjny w skali 1: 000 / 1:500* z projektem zagospodarowania terenu, z zaznaczoną lokalizacja zjazdu i jego wymiarami oraz naniesionymi granicami działki / działek
- kserokopię decyzji o warunkach zabudowy / wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
- dokument określający własność lub prawo do dysponowania nieruchomością
- opinia Starosty (organu zarządzającego ruchem) – dla zjazdów publicznych oraz indywidualnych, gdy projektowany zjazd jest na drogę twardą
- upoważnienie (pełnomocnictwo) wraz z dowodem zapłaty należnej opłaty skarbowej
- kopia aktualnego odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego / Ewidencji Działalności Gospodarczej* - w przypadku , gdy wnioskodawca jest przedsiębiorcą
- inne dokumenty, jeżeli są wymagane przepisami szczególnymi – na żądanie zarządcy drogi.
Termin załatwienia sprawy:
Zgodnie z KPA - do 30 dni od dnia złożenia wniosku.
Sposób załatwienia sprawy:
Wydanie decyzji na lokalizację zjazdu.
Opłata:
Do wniosku o wydanie zezwolenia na lokalizację zjazdu publicznego lub indywidualnego (niezwiązanego z budownictwem mieszkaniowym) należy dołączyć dowód uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 82,00 zł.
Dowód uiszczenia opłaty skarbowej powinien zawierać adnotację określającą przedmiot opłaty skarbowej, kwotę uiszczonej opłaty.
Wydanie zezwolenia w sprawach budownictwa mieszkaniowego nie podlega opłacie skarbowej (art. 2 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. 2019 r. poz. 1000 z późn. zm.)
Z tytułu złożenia upoważnienia/pełnomocnictwo obowiązuje opłata – 17 zł.
Wpłaty można dokonać:
- w kasie Urzędu Miasta Kobyłka (gotówka)
- na rachunek bankowy Miasta Kobyłka nr 86 1240 6292 1111 0011 0354 5838
Tryb odwoławczy:
Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Warszawie z siedzibą: 02-530 Warszawa, ul. Kielecka 44 za pośrednictwem Burmistrza Miasta Kobyłka, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Osoba prowadząca sprawę:
Urszula Kusiak – Gł. Specjalista
- email: urszula.kusiak@kobylka.pl