ul. Wołomińska 3
tel.: (22) 760 70 30 / 27
fax.:
Wydział realizuje zadania wynikające z właściwych ustaw i aktów wykonawczych, pełni funkcję zarządcy dróg gminnych, a w szczególności wykonuje zadania w zakresie:
1) utrzymania gminnych dróg, ulic, placów, skwerów oraz organizacji ruchu drogowego:
a) bieżące utrzymanie, przebudowa i remonty dróg i placów miejskich;
b) prowadzenie ewidencji ulic;
c) oznakowanie pionowe i poziome ulic oraz oznakowanie tabliczkami z nazwami ulic;
d) prowadzenie spraw związanych z roszczeniami finansowymi osób poszkodowanych na drogach gminnych;
e) ewidencjonowanie decyzji w systemie informatycznym dla potrzeb księgowości;
f) prowadzenie spraw związanych z zajęciem pasa drogowego w celu umieszczenia urządzeń infrastruktury miejskiej;
g) prowadzenie spraw związanych z wygaszaniem decyzji po zmianie właściciela urządzenia w pasie drogowym;
h) uzgadnianie projektów umieszczenia urządzeń infrastruktury w pasie drogowym dróg gminnych oraz projektów organizacji ruchu;
i) prowadzenie spraw związanych ze szlakami rowerowymi;
2) zaopatrzenia w energię elektryczną, cieplną i gaz:
a) prowadzenie spraw dotyczących bieżącej konserwacji oświetlenia Miasta;
b) prowadzenie spraw związanych z rozliczaniem finansowym oświetlenia ulicznego i w obiektach administrowanych przez Miasto oraz w obiektach technicznych związanych z kanalizacją sanitarną i deszczową;
c) prowadzenie spraw związanych ze świątecznymi dekoracjami i iluminacjami;
3) utrzymania gminnych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej:
a) ustalanie wysokości czynszu oraz stawek na media towarzyszące;
b) rozpatrywanie wniosków o umorzenie, odroczenie oraz rozłożenie na raty należności z tytułu czynszu;
c) przygotowanie, prowadzenie i nadzór nad bieżącymi remontami;
d) zlecanie przeglądów w zakresie stanu technicznego budynków, instalacji gazowej, elektrycznej i kominiarskiej i pieców c.o;
e) ewidencjonowanie i analizowanie dokumentów związanych z prowadzeniem spraw dotyczących przydziału lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu gminy, w tym udział w społecznej komisji mieszkaniowej;
f) sporządzanie umów najmu lokali mieszkalnych i użyteczności publicznej;
g) współpraca ze wspólnotami mieszkaniowymi, działającymi na terenie Miasta;
h) prowadzenie ksiąg obiektów budowlanych;
i) wydawanie zaświadczeń uprawniających do dodatków mieszkaniowych;
j) przygotowywanie wniosków o eksmisję;
4) prowadzenie spraw dotyczących zwrotu podatku akcyzowego do paliwa rolniczego;
5) prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem sieci kanalizacji deszczowej na terenie Miasta;
6) prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem systemów odwadniających otwartych (rowy) na terenie Miasta;
7) prowadzenie spraw związanych z lokalnym transportem zbiorowym, w tym obsługa linii autobusowej oraz transport kolejowy;
8) ochrona zabytków i opieka nad zabytkami, w tym nadzór nad wykonywaniem remontów zlecanych przez Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków;
9) prowadzenie spraw związanych z organizowaniem placów zabaw i nadzór nad konserwacją urządzeń na placach zabaw;
10) prowadzenie kart ewidencyjnych miejsc pamięci narodowej.